Διαδίκτυο και διαγωνισμοί με δώρα στο facebook

2014-04-11 14:22

Ένα βασικό πλεονέκτημα προκύπτει από την συνήθεια πολλών χρηστών των social media να κοινοποιούν "πρώτοι" ένα γεγονός ανάμεσα στην λίστα των φίλων τους. Το κλειδί εδώ είναι να τους δίνετε αυτό που θέλουν! Πως; Θέτοντας απλά ως έπαθλο στον διαγωνισμό σας κάτι δημοφιλές (για παράδειγμα ένα iphone 5) το οποίο σίγουρα θα κοινοποιήσουν άμεσα προκειμένου να διατηρηθούν στον κύκλο τους σαν μία έγκυρη και γρήγορη πηγή πληροφόρησης. Όταν λοιπόν οι φίλοι αυτών των χρηστών επισκεφθούν την σελίδα σας ίσως σας ανταμείψουν με ένα like, αλλά ακόμα και αν δεν γίνει αυτό το brand name της εταιρείας σας μόλις έγινε πιο δημοφιλές.

Στόχος του είναι να ελαχιστοποιήσει το ενδεχόμενο να εμπλακεί σε κάποια δικαστική διαμάχη που θα ξεκινήσει κάποιος που δυσαρεστήθηκε από την διοργάνωση ή την έκβαση ενός διαγωνισμού με δώρα. Αντίστοιχοι περιορισμοί υπάρχουν και σε ό,τι αφορά ανέβασμα υλικού από τους χρήστες. Δεν επιτρέπεται δηλαδή να κάνουμε ένα διαγωνισμό στον οποίο θα τους ζητάμε να κάνουν post στη σελίδα μας βίντεο ή φωτογραφίες τους. Μάλιστα η απαγόρευση δεν ισχύει μόνο για το ανέβασμα στη δική μας σελίδα. Ούτε στο δικό του προφίλ επιτρέπεται να ανεβάσει οτιδήποτε ο χρήστης προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό ή την κλήρωση μας. Ούτε καν να γράψει κάτι στο status του δεν μπορεί αν αυτό είναι προϋπόθεση για την συμμετοχή του.

Παράλληλα, θα πρέπει να κάνουμε απόλυτα σαφές ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός με δώρα δεν προέρχεται, ούτε συνδέεται ή υποστηρίζεται με οποιοδήποτε τρόπο από το Facebook (“This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with Facebook”). Για το αν οι όροι συμμετοχής επιτρέπεται να υπάρχουν και εντός της Facebook Page μας ώστε να ενημερώνονται οι χρήστες δεν αναφέρεται κάτι.

Ας δούμε μερικούς λόγους για τους οποίους οι  διαγωνισμοί είναι τόσο αποδοτικοί:

  • Κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας αυξάνοντας την προβολή αλλα και το engagement με τους fans
  • Δημιουργείτε μια αίσθηση οικειότητας γύρω απο το brand σας

  • Μαθαίνετε περισσότερα για τις προτιμήσεις των πελατών σας (βλ. survey contests)

  • Διακρίνετε τους πιο ένθερμους υποστηρικτές σας

  • Αυξάνετε τον αριθμό των fans στη σελίδα σας

  • Αυξάνετε την επισκεψιμότητα στο website σας

  • Συλλέγετε email για τα επόμενα newsletter σας

  • Ενημερώνετε το κοινό σας για μια καινούρια υπηρεσία ή προϊόν.